BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, September 13, 2009

Oh Bilik Kuarantin


Salam bicara...

Bersua lagi kita di bulan Ramadan. Syukur alhamdulillah ke hadrat ilahi kita masih lagi bernafas dan berkesempatan untuk menjalani ibadah puasa tahun ini.

Kali ini, aku ingin berkongsi cerita dgn korang yg sdg membaca blog aku utk tika ini mengenai Kelas Cahaya Cemerlangku yg telah menjadi Bilik Kuarantin sewaktu berlangsungnya UPSR baru-baru ini..


Mari kita terjah apakah yg dimaksudkan dgn Bilik Kuarantin...

ada 2 meja yg disediakan utk pelajar UPSR yg sakit.

carta nombor telah ditutup bg mengelakkan ditiru oleh pelajar UPSR

carta bacaan juga ditutup..

tu dia keadaan ruang belakang.....
Korang perasan tak gamba yg first td, ada byk sgt buku bertimbun kt belakang.. Itu sebenarnya buku-buku teks utk thn hadapan nye.. dh nama bangunan sementara kan. Kita org mmg mengalami kesulitan, tidak mempunyai stor penyimpanan.. Jd, aku terpaksa laa share Kelas Cahaya. Jadinya sekarang Kelas Cahaya Cemerlang a.k.a stor buku-buku teks.. hehehe..




tu dia, bertimbun oo mak engkau buku teks.... iyalah satu sekolah maunya dekat 800 ratus lebih murid nye..


buku-buku teks yg tgh malu-malu menunggu giliran utk disusun... byknya.. mau pengsan aku nih................. huhuhu

Nasib baik ada pekerja tambahan, murid-murid cahaya yg sentiasa ringan tulang membantu gurunya yg kurus cekeding nih.. hehe

Dalam dekat setengah jam lak juga kami bertungkus lumus menyusun buku-buku teks ni.. tp, yg sedihnya mana perginya bunga matahari aku kt sudut bacaan tu.. waaaaaa........


Ni kan tempat sudut bacaan murid-murid cahaya aku dulu.. Diorg suka lepak sini sbb katanya suka melihat bunga matahari Cikgu Ah yg sentiasa berkembang, xkucup2... hehehe...



"Cikgu Ah, kami dh siap susun ni... Amikla gamba kitaorg... hehehe...." kata murid-murid cahaya aku...

"Baik, Cikgu Ah amik skang... 1,2,3, kasi peace............!!!"




Wasssalam,
Guru Cahaya.










0 comments: