BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, September 11, 2009

Bunga-bunga matahari.....

Salam bicara,

Minggu ni merupakan minggu pelajar-pelajar tahun 6 menghadapi UPSR. Dan, hari ini adalah hari terakhir. Sepanjang tempoh itu juga, Kelas Cahaya Cemerlang tidak beroperasi. Kelas aku telah dijadikan sebagai Bilik Kuarantin. Khusus utk murid-murid UPSR yg sakit. Aku belum lagi mengambil gambar Kelas Cahaya yg telah diubahsuai menjadi Bilik Kuarantin.
Insya-Allah, nanti aku upload gambar tersebut.

Tajuk entry kali ini berbunyi Bunga-Bunga Matahari.. Bunga kesukaan cikgu Ah ke tu..?? Takde laa, aku suka bunga tulip sebenarnya..khasnya yg berwarna merah jambu.. (Eh, apa motif bgtau bunga kesukaan ni..Layan je laa ekk.... hehehe) Ni Bunga Matahari pd siapa yg xkenal mana satu bunganye..


bunga matahari


bunga tulip

Entry kali ini ditulis khas kerana ada seorang pelayar blog iaitu namakulin telah meminta agar aku melukis mural dan hiasan di dinding kelas cahaya.. Idea yg menarik tetapi buat pengetahuan Cikgu Lin, Kelas Cahaya sekarang adalah bangunan sementara yg akan dirobohkan apabila bangunan SK Lutong yg baru sudah siap nanti. Jd, syg pulak rasanya klu dihias cantik2.. Mungkin, jika di Kelas Cahaya yg baru nanti cadangan ini akan ditimbangkan. Anyway, terima kasih byk2 pd namakulin.

Jadi, adakah Kelas Cahaya yg berada di bangunan sementara kosong n tiada hiasan langsung..??
........

........

........

........

........

.........

..........................................................

Ini je laa hiasan yg mampu aku buat. Sudut Bacaan. Kad-kad bacaan dr abm tahun 1980an yg masih lg elok aku ubahsuai lalu ditampal di sini.. Murid-murid cahaya aku suka membaca di sini.. Tapi, kecil sajalah ruangan di sini......NAMPAK BUNGA MATAHARI...??

Entah apa2 la gaya murid-murid cahaya aku bila diminta berposing di sudut bacaan ini. Tp, aku layan saja.. Hehehe...


2 org murid cahaya yg telah diminta menjadi model BUNGA MATAHARI sekejap..
(Dari kiri, Prila Tasha n Lyana Banun).. Lyana mcm model sudah dgn gaya tgn di pipinye.. Layan lagi...hehehe

Yg ni pulak sekadar gambar hiasan... hehehe... ( Dari kiri : Maxson, Prila Tasha, Lyana Banun, Danny Chan. Depan adalah Yusri)

comelnya baju tulip tu.. buat baju seragam rasmi utk murid2 cahaya cemerlang.. Hahaha.. xpenah dibuat org...



Wassalam

Guru Cahaya..

0 comments: