BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, September 3, 2009

Tiba-tiba ada sungai di depan kelas cahaya sy...



Salam bicara..

Wah, tajuk entry kali ini agak suspens yer..? Kalu korang tak rasa suspens pun, buat2 je la ekk.. huhuhu.. Di Miri, kebelakangan ini sentiasa hujan sahaja kecuali hari ini saja cerah benderang sampai ke ptg.

Jadi, bila dah hujan ja tiap-tiap hari, maka apakah yg akan berlaku?? Banjirlah melanda di kawasan dpn kelas cahaya aku. Kawasasan kt depan tu mmg rendah sket jd, bila hujan tak berhenti air akan bertakung di situ..

Nah, lihat sndr................................,


Kan, betul aku kata tiba-tiba ada sungai kt dpn kelas aku.
Tapi, sungai ni dijamin xleh mandi setakat rendam kaki takat betis cukuplah. hehe..


Kelihatan seorang budak buat-buat lalu kat depan aku persis seorang model.
Macam dia tau-tau saja cikgu dia dok tgh snap gamba kt depan tu..

Sambil2 tu, aku nak cerita pasal bangunan baru sekolah. Nampak tak dlm gamba tu.. blum siap lg. Tgh dlm proses pembinaan. Dijangka siap hujung thn 2010 or awal thn 2011. Lepas ni, merasa la aku dok dlm bilik pemulihan baru yg berhawa dingin. (Hehe...harap2 dan berdoa sajalah)





Kelas cahaya yg aku dok pakai skang adalah bangunan sementara. Jadi, kalau dah nama bangunan sementara. Paham-paham lah korang bagaimana panas dan tak selesanya. Tambah-tambah bila kelas time pukul 5 ptg ke atas. Cahaya matahari menyuluh yg amat. (Waa... melampau btul penggunaan bahasa) Kesian laa jugak dgn budak2.. Tp, nk buat mcm mana. Duduklah ramai2 di bawah kipas yg sebuah tu....=)



Wassalam
Guru Cahaya.






0 comments: