BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, July 6, 2009

Pertandingan KVKV

Assalamualaikum...

Salam buat pelayar blog ini...

Sepatutnya entry utk tajuk ini aku update minggu lepas lg tp sbb gamba yg akusnap blum diupload dlm laptop lg. So, tergendala seketika. Ok, berbalik pada tajuk kali ini.

Minggu lepas, aku telah mengadakan pertandingan KVKV. Peserta-pesertanya? sudah tentu lah 15 orang murid pemulihan aku. 15 orang murid pemulihan ini bertanding serta bersaing sesama sendiri. Bertanding untuk apa? Nanti, aku nak cerita la ni.

Murid-murid diletakkan secara bulatan. Kira diorang akan menghadap muka kawan-kawan. Seorang murid akan dipilih secara rawak. Dia akan sebut nama kawan dia dan nama perkataan KVKV yg mahu kawan dia eja. Kalau kawan dia berjaya eja, kawan dia akan meneruskan rutin seperti sebelumnya. Kalau salah eja, kira batal dan terkeluar. Jadi, aku tekankan kepada murid-murid aku supaya berfikir dulu sebelum eja. Kenalpasti sukukata yg ingin dieja. Jgn nak eja 'Satu' jadi ' Sati'. Pertandingan ini sebenarnya lebih kepada kalah mati. Tiada peluang kedua untuk masuk balik dalam bulatan. (Bunyinya macam kejam, hehehe. Kesian laa pada murid-murid yang terkeluar awal. Tapi, takpe disinilah peranan guru. Terapkan motivasi dan galakan supaya mereka tidak putus asa dan cuba lagi nanti)

Jadi, pertandingan ini akan diteruskan sehingga bilangan murid 15 orang itu dapat dikecilkan dan hanyalah seorang murid sahaja yang akan jadi pemenangnya.

Dan.... pemenangnya adalah Mohd Haiqal b. Hardi. Murid ini aku rasa dah boleh bagi pingat KVKV. Sebut mana-mana perkataan KVKV. Semua dia dah boleh eja dan tulis. Tahniah2.....!!
Tu dia Haiqal... Senyuman dengan penuh keyakinan dan bercahaya. Cahaya? CAHAYA CEMERLANG. hehehe.

0 comments: