BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, June 25, 2009

aku jd cikgu bm 3 tekun??

Salam buat pelayar blog ini..

Bermula minggu ini, aku terpaksa menjadi cikgu bm utk kelas 3 tekun kerana menggantikan cikgu rahuda yg telah selamat berkhidmat di semenanjung. Hmm... aku sebenarnya tidak berapa setuju utk menjadi cikgu bm 3 tekun kerana tugas aku sebenarnya adalah guru pemulihan. Bagaimana pemulihan hendak dijalankan di dalam kelas yg seramai 41 org.. Hmm... tepuk dada tanya selera sndr.. Tetapi, aku terima juga kerana aku bukannya ada kuasa.Lgpun, kalu tak siapa yg akn menjadi cikgu bm 3 tekun??

Jujur aku kata, tumpuan aku pd murid pemulihan dlm 3 tekun tidaklah sampai 100% kerana kekangan jumlah murid yg ramai. Terutamanya Jerum, Jeffry, Aiman, Lina dan Melvin Joe. Mereka ini boleh dikatakan murid kritikal terutama sekali Jerum. Huruf abc pun tidak semua yg dia tahu.. Kesian btui kat diorang. Kalau dulu kat kelas Cahaya Cemerlang, masih sempat aku tgkkan n bg aktiviti. Skang ni, kdg2 xsempat aku nk luangkan masa utk ajar Jerum abc. Dalam kelas dia pun mcm dh bosan n jemu n blajar. Kalau aku khusyuk mengajar n xhiraukan dia. Boleh dia pergi ke blkg kelas n bermain btg ais-krim. Bila aku marah, dtg kembali ke tempat duduk sambil pegang buku cerita. Dan belek serta tgk seperti sdg baca. Padahal huruf pun xtahu...

Tetapi, aku sentiasa yakin bahawa Allah swt itu Maha Mengetahui. Setiap yg diputuskan-Nya pasti ada hikmah yg tersirat. Mudah-mudahan aku masih kuat untuk berdiri dan bertahan..

0 comments: